Weer thuis na een prachtig lang weekend

21 mei 2018 - Nederland, Nederland

20180520_173451We zijn  weer thuis.

Echt heel leuk om deel uit te maken van de kanteling naar schoon vervoer. Een bezoek brengen aan een formule E evenement in een Tesla van EC-Rent is een prachtige combinatie in deze. Het laat ook zie wat er in korte tijd al mogelijk is met elektrisch vervoer. De eerlijkheid dient te zeggen dat het m.n met Tesla zo makkelijk lukt. Maar er wordt trouwens ook hard aan gewerkt door mainstream autofabrikanten heb ik gezien in Berlijn. Over 1,5 -2 jaar moet het voor alle merken mogelijk zijn ..... the future is exciting !!!

Hoe je het ook wendt of keert, een Tesla is een indrukwekkende auto. Niet alleen qua afmetingen en vorm, maar ook technisch. Buiten de rust in het interieur en alle technische snufjes rijdt het ook heerlijk. .... het is geen flitsende sportauto, dat moge duidelijk zijn, maar wel een pracht van een reisauto. 20180516_193651

Omdat er nog niet zo veel laadstations zijn dan tanksations, leidt  de navigatie je via de Tesla laadstations aan de hand van je batterij / lading. Dat kan betekenen dat je na anderhalf uur rijden 15-20 minuten moet stoppen om te laden. De reden in ons geval is dat de volgende lader net te ver weg is voor onze batterij variant. Een grotere batterij versie gaat wel gewoon verder.

Maar het kan ook zoals met onze terugreis. 2 uur en 15 minuten rijden. Met na 220 km rijden nog 24% lading over in de 60 kWh batterij. Constant 140 km per uur op de cruise met af en toe wat wegwerkzaamheden waarbij de snelheid tijdelijk omlaag ging. En dat met de 60 kWh variant waar wij meereden.

Auto parkeren, aankoppelen aan de lader en een kopje koffie drinken in combinatie met een plasje en je tijd is alweer gevuld. Laten we eerlijk zijn, na ruim 2 uur rijden is het niet verkeerd een keer te stoppen. Autopitot en cruise control zijn indrukwekkende stukjes techniek. Het kost even tijd om je er aan over te geven (klik op de knop video's )

Gisterenavond nog even de batterij bijgeladen met Tesla prik, en thuis aan het stopcontact om het overschot van zonne-energie van de panelen te compenseren

.20180520_211606

20180520_211537

We maken de balans op:
- Hotel kosten: xxxx euro,
- Eten: xxxx: euro,
- Drinken: xxxx euro,
- Entree formule E: xxxx euro,
- Entree bezienswaardigheden: xxxx euro.
- Huur Tesla: xxxx euro
............ brandstofkosten over ruim 1600 km
- 0 euro.
- Uitstoot: 0 %

Mocht je - net als ik - niet de mogelijkheid hebben een Tesla te kopen via je bedrijf of je huishoud portemonnee. Dat kun je er ook een huren via EC-Rent

Voor een schonere wereld voor onze (klein)kinderen .....