Dag 2 in Berlijn

18 mei 2018 - Nederland, Nederland

Cultureel dagje geweest. Het enige wat ik kan vertellen over de Tesla 60D van EC-Rent  is  Dat hij vanochtend keurig opgeladen was. Vervolgens heb ik hem keurig van de laadplek weggereden om plaats te maken voor andere elektrische voertuigen.

20180518_102857 Misschien wel mooi om te vertellen, Tesla krijgt regelmatig een software update "on the air". Zie het als een grote beurt, maar dan gewoon waar je je op dat moment bevind. ... tja , we leven in 2018.

Wat betreft Berlijn, weer van alles bekeken wat een toerist moet bekijken. Xie mijn Facebook accountVeel km's gelopen met een blaar tot gevolg. Veel verkeer in Berlijn, opvallend zijn de vele elektrische scooters, 20180518_121851

veel hybride taxi's maar alleen maar diesel bussen .... best jammer. Hoewel de aandacht voor vuile lucht door uitstoot van het verkeer hier erg actueel is. Een enkel elktrische auto zie je in het vrekeer, best wat hybrides maar vooral brandstof auto's ... och het is nog maar een kwesie van tijd. 20180518_121916

20180518_125525

De Formule E race begint morgen. Best een dag met veel nieuwtjes. Jaguar presenteert de cup race met de  nieuwe elektrische Jaguar I-pace, Mercedes presenteert hun elektrische sub Merk EQ en het eerste model wat volgend jaar op de markt komt. Er wordt een demo gegeven met een volledig autonome auto. Deze gaat dus op racesnelheid het circuit rond zonder bestuurder .... autonoom dus.En wereld kamppioen Formule 1 2016  Nico Rosberg reed een promotie ronde door Berlijn met de generatie 2 Formule E auto waarmee volgend jaar geraced wordt .... uiteraard is deze demo een auto van BMW. Hier zie je hem bij check point Charlie. Checkpoint charlie

Voor meer bewegend beeld klik op de knop video.

Tot morgen